Hoe wordt de wet van Fitt herschreven?

In de wet van Fitt staan allerlei variabelen die de afstand van bijvoorbeeld de muis tot object berekend in tijd. Alleen er staat in de formule een log met een underscore 2. Dit kan ik niet in mijn rekenmachine invoeren, mijn vraag is dus: Hoe kan ik dit herschrijven, zodat ik het wel op mijn rekenmachine uit kan voeren?

Toegevoegd na 1 minuut:
Met als voorbeeld: 100 log2 (15/2 + 0,5) = T
T = 0,207

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
1K

Het beste antwoord

Ik ga er vanuit dat hier bedoeld wordt: de logaritme gebaseerd op grondtal 2.

Er is een algemene rekenregel die zegt :

log_a (x) = log_y (x)/ log_y (a)

waarbij het grondtal y van de logaritmes in de rechter uitdrukking niet uitmaakt (maar ze moeten natuurlijk wel hetzelfde zijn in noemer en deler).

Dus zou je hier kunnen doen : a + log_10 (D/W + 1 )/ log_10 (2)

Toegevoegd na 18 minuten:
even voor alle duidelijkheid: als je een knopje 'log' zonder meer op je rekenmachine hebt, is dit bijna altijd 'log_10'.
kierkegaard47
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel!