Hoe bereken ik de oppervlakte van een vierhoek?

De vierhoek heeft de volgende afmetingen: 133m bij 66,5m bij 113,5m bij 13m.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
5.7K

Het beste antwoord

Dat is niet te berekenen als je er niet de hoeken bij geeft.
Simpel voorbeeld, een vierhoek met alle vier zijden 10 cm. Die kun je vormen tot een vierkant (het maximale oppervlak), en je kunt hem ook helemaal plat maken (oppervlak nul).
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vierhoek is inderdaad vervormbaar, met behoud van de gegeven lengtes. Alleen: één gegeven hoek volstaat. Dan wordt het al een star geheel.
Ik vind ook dat SvenS voor een praktijkvraag (achtertuin) een bruikbaar antwoord gaf.
Reddie
10 jaar geleden
@Rene49 , hij geeft zeker een goede oplossing, maar ik probeer juist géén directe oplossingen te geven, maar de vraagsteller te prikkelen de vraag beter te stellen. Oftewel te gaan nadenken.
Juist in dit soort gevallen leer je niets van pasklare oplossingen.
Reddie
10 jaar geleden
@Rene49 , je kunt dan namelijk eindeloos dezelfde vraag stellen, met telkens andere afmetingen.
Daarom is het handiger te bedenken hoe je het moet aanpakken.
Daar gaat wiskunde over.

Andere antwoorden (1)

Deel de vierhoek in twee driehoeken. Bereken daarvan de oppervlakte middels de formule 0,5 x zijde x bijbehorende hoogte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Dan heb je stiekem dus wel de lengte van een diagonaal nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is waar, ik ging er van uit dat die te meten is.