Wat gebeurt er als je dezelfde snelheid rijdt als de afstand tot je bestemming?

Het is een rare vraag die tot stand is gekomen tijdens een lange autorit. De vraag is als volgt:

Stel dat je je snelheid aanpast aan de afstand tot je bestemming. Bijvoorbeeld: je moet nog 100km tot aan je bestemming, dan ga je 100km per uur rijden. Stel je moet nog 50m, dan ga je 50m per uur rijden.

De vraag is: wat gebeurt er? Bereik je ooit je bestemming? Of kun je tot in het oneindige doorgaan en zal je nooit ECHT je bestemming bereiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duurt wel lang dan. :)
Tja op laatst sta je dus een paar millimeter voor je bestemming en doe je daar dus ook een paar millimeter per uur over...

Het beste antwoord

Je komt nooit echt aan in dit geval, je zal 0,(oneindig veel nullen)1 cm voor je bestemming komen en op dat moment een snelheid hebben die alleen geologish meetbaar is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je komt in beide gevallen in EEN UUR aan op je bestemming! Snelheid is een uitdrukking van afstand EN tijd!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Ik denk dat je de vraag verkeerd gelezen hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog 2 km te gaan (2 km per uur rijden)
Nog 0,0001 m te gaan (die snelheid rijden).
Uiteindelijk komt puntje nooit bij paaltje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag is anders. Als je nog 100km moet rijden, dan ga je 100 km per uur rijden. Vervolgens ben je 99km van je bestemming verwijderd en ga je 99km per uur rijden.... en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, nee, dan kom je dus NOOIT aan, het heeft dan een logaritmische aard!
Als u de snelheid van die éne rit altijd blijft aanpassen aan de afstand tot uw bestemming dan zal u altijd 1 uur van uw bestemming blijven !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geef een plus ter compensatie. Want theoretisch is het wel zo natuurlijk. Je past je snelheid continu zodanig aan dat de reistijd tot de eindbestemming 1 uur is. Dat gaat door tot het oneindige. Je zal dus nooit aankomen. Maar altijd theoretisch 1 uur van je bestemming af zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo is dat maar ik wou het niet te ingewikkeld maken.
Theoretisch raken die 2 lijnen, zijnde snelheid en eindpunt, elkaar in het oneindige.
Zoals Westernaut meldt is dit praktisch natuur lijk niet mogelijk.
Zoals VincentA inderdaad al zij zou je idd 0,∞ cm voor je besteming komen.

Echter, je auto kan dit niet aan en je gaat al niet meer naar voren als je nog maar een paar centimeter hoeft, hoe voorzichtig je de koppeling ook ophaalt.

Theoretisch is het antwoord dus: Nee, je bereikt je bestemming nooit.
Technisch is het antwoord: Niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laten we de afstand tot je bestemming S noemen en je snelheid V. Dan is op enig punt voor je bestemming de afstand S (meter) en je snelheid V (meter per uur). De tijd die je er dan over doet is S (meter) / V (meter per uur). Omdat S en V gelijk zijn aan elkaar blijf je altijd op 1 uur afstand van je bestemming (tot je besluit de rem los te laten :-)

Het grappige is dat je wel oneindig dicht bij je bestemming komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals anderen al aangeven kom je oneindig dicht bij je bestemming maar bereikt 'm nooit. En als je 'm nooit bereikt kan je dus ook nooit op een uur van je bestemming zijn, maar ben je oneindig lang van je bestemming.
Verder is het zo dat dit alleen maar opgaat als je binnen de 118 miljard km van je bestemming af bent omdat je anders sneller dan het licht moet rijden en dat is ook theoretisch onmogelijk.