als je alles wat je zegt in een standaard lettertype, grootte 12 zet, hoeveel meter praat een gemiddeld persoon dan per dag?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (2)

Je spreekt ongeveer 30.000 woorden per dag, één woord is ongeveer 1 centimeter lang, dus dat is ongeveer 300 meter.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is natuurlijk elke dag anders, en sommige woorden zijn een stuk langer dan andere. Het kan dus veel verschillen.
10 jaar geleden
Uit onderzoek is gebleken dat men 16.000 woorden op een dag spreekt.
Verder bevat een gemiddeld woord ongeveer 5 letters (we nemen 6 ivm de spaties en punten) en daarmee kom je gemiddeld op 1 cm per woord bij lettergrootte 12.

Gevolg: men spreekt dus 16000 cm per dag en dat is 160 meter per dag.