Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nu de bewerkingsvolgorde in het rekenen is gewijzigd, wat is dan nog de status van de uitkomsten van berekeningen van voor de wijziging?

"Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord" is nagenoeg niet meer geldig. Toch is er een tijd geweest dat aan de hand van dit ezelsbruggetje alles werd uit gerekend. Zijn die antwoorden naar de huidige maatstaven dan niet meer goed?

Toegevoegd na 32 minuten:
Nadat ik mijn zoon had geholpen met het uitrekenen van een samengestelde som (volgens methode Van Dale) en naderhand bleek dat de uitkomst niet goed was, ben ik gaan spitten op het net. Op wisfaq.nl kwam ik (vol verbazing) er achter dat Van Dale grotendeels achterhaald is. Maar er werd niet gesproken over het feit mbt de bovenstaande vraag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De status van de uitkomsten zijn achterhaald net als de volgorde MVDWOA. Het antwoord zit in je vraag.

Het geeft andere antwoorden omdat het een andere volgorde gebruikt. Dus als je een toets krijgt met haakjes in de sommen, dan geeft MVDWOA foute antwoorden omdat het de haakjes buiten beschouwing laat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding