Hoe reken je om van maanden naar weken?

Ik heb het geleerd in de les, maar ik kan die methode niet meer zien en ik ben het een beetje vergeten.

Ik mocht geen x 4 doen of zo, omdat een maand niet precies 4 weken is. Weet iemand een methode?

Toegevoegd na 5 minuten:
Een voorbeeld: Theo geeft 18 euro uit per maand aan zijn hobby's. Bereken afgerond op enten hoeveel Theo per week uitgeeft.

Zoiets bijv, hoe moet ik dat in een methode uitrekenen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
31.9K

Het beste antwoord

Een jaar heeft 52 weken en 12 maanden.
Som= 52:12=4,33333333333
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Stap 1 is om van maanden naar een jaar te gaan.
Er zitten 12 maanden in een jaar dus Theo krijgt 12 x 18 euro = 216 euro per jaar.
In dat jaar zitten 52 weken dus stap2 is om van een jaar naar een week te gaan: 216 euro gedeeld door 52 weken = 4 euro en 15 cent (afgerond)
Duidelijk?