6/2(1+2)=?, is dit 9 of 1?

ik zag deze som op facebook en ik zag allemaal verschillende antwoorden, ik heb op yahoo enzo gekeken maar dat is engels en dat snap ik niet helemaal. Weet iemand het antwoord?

Toegevoegd na 20 minuten:
oja, ik zag deze theorie:
'als je de 2 vervangt door een x krijg je dit;
6/x(1+2)
6/3x -->
hier voeg je de x en haakjes ook samen dus dan zou dat ook met 2 moeten en krijg je dus;
6/6=1

Toegevoegd na 21 uur:
ik heb het aan mij docent gevraagd en het kan 9 én 1 zijn, de som is onduidelijk gesteld en zo kan het dus beide.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Volgens de moderne volgorde 9 Volgens de oude volgorde 1 hier in west europe is er afgesproken dat we de moderne volgorde gebruiken en dit hebben de meeste van ons ook geleerd op school. Als je het verschil wilt weten kun je hier alles over vinden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Bewerkingsvolgorde

6 / 2*(1+2) 6 / 2*3 6 / 6 = 1

Dat is 9: Als je de haakjes wegwerkt krijg je 6/2x3. Je doet eerst 6/2, dat is 3 dus krijg je 3x3. En dat is natuurlijk 9 ;)

9 Eerst tussen haakjes, dus 6/2*3 Dan van links naar rechts want gedeeld door en keer zijn evenwaardig. Dus 3*3 en dan =9 Als je dacht dan je na de 1+2 de haakjes moest laten staan, kreeg je inderdaad 1. Maar dat is niet zo, want alles binnen de haakjes is al uitgewerkt en de keer die ervoor staat (niet zichtbaar) word na de gedeeld door gedaan. Dus 9 :P

Eerst haakjes wegwerken : 6: 2 + 4 Dan delen en vermenigvuldigen: 3 + 4 Dan optellen en aftrekken: =7 Volgens mij is het antwoord dus 7, maar ik kan het ook helemaal fout hebben! (: Toegevoegd na 3 minuten: Oke mijn antwoord is fout! Maar ik heb geen idee of het dan 1 of 9 is! =1 -> 6/2(3) , 6/6 =9 -> 6/2 (3), 3*(3) Al denk ik dat het 1 is. Toegevoegd na 3 minuten: Oke mijn antwoord is fout! Maar ik heb geen idee of het dan 1 of 9 is! =1 -> 6/2(3) , 6/6 =9 -> 6/2 (3), 3*(3) Al denk ik dat het 1 is.

Denk aan de verkeersregels bij wiskunde: Eerst de haakjes: 1+2=3 Dan hou je gedeelt door en x over, dan heeft links voorrang. Dus 6/2=3 Dan hou je over 3x3=9 9 is het antwoord, wel raar dat mensen die regels zijn vergeten...

We maken gebruik van distributie: a(x + y) = ax + ay = 2*1 + 2*2 = 6 6/6 = 1 Toegevoegd na 21 seconden: Merk op dat a * (x + y) niet hetzelfde is als a(x+y)

Regels: Altijd eerst: Machten of Vierkantswortel Haakjes Vermenigvuldiging of Delingen Plus of Min Reken nu zelf maar uit, want ik snap het deel 2(1+2) niet.

Denk aan de verkeersregels bij wiskunde: Eerst de haakjes: 1+2=3 Daarna gedeeltdoor: 6/2=3 Dan hou je over: 3 en 3, omdat het beide positieve getallen zijn mag je een plus er tussen zetten, dus 3+3=6 Het antwoord is 6. Geen 9 of 1 gewoon 6. Geloof het of niet.

Het antwoord is 9. Haakjes eerst! 6/2(3) Van links naar rechts! 6/2 is 3. 3(3) = 9.

Bronnen:
Logica

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100