Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar zit je 'auto' knop op de casio TI-84 plus.

We zijn op school begonnen met het plotten van grafieken, nu staat in mijn boek dat ik de Ymin en de Ymax (bij het scherm window) moet bepalen met de 'auto' knop. Ik kan hem alleen nergens vinden. Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zoom -> 6:ZStandard

(dus geen 2nd! zoom)

Toegevoegd na 1 minuut:
En voor ZoomFit druk je ook op 'zoom' maar dan druk je of op 0 of je scrollt naar beneden.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
de TI-84 plus is van Texas instruments, niet van Casio.
Om antwoord te geven op je vraag (indien je inderdaad met de TI-84) werkt:
druk op knopje [ZOOM], ga in de lijst naar ZoomFit.
nu zal de grafiek opnieuw worden getekend, zodat je de pieken en dalen kunt zien.
Druk nu op [2nd] en ga vervolgens naar Calc (boven het knopje [Trace].
Hier kun je de opties "minimum" en "maximum" gebruiken. Ga met de pijltjes toetsen naar de linkerkant van een van de punten die je wilt bepalen, druk op [Enter], ga vervolgens met de pijltjes toetsen naar de rechterkant van de top, druk werderom op [Enter]. Als laatste moet je nu nog met de pijltjes toets naar het minimum of maximum navigeren en druk op [Enter]. Nu krijg je de coordinaten van het maximum of minimum uit de GR.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding