Op mijn toets moest ik een rekenvraag beantwoorden maar weet het antwoord maar nie wie kan mij helpen met deze vraag?

3 Taarten verdelen onder 7 kinderen.
En dat moest ik dan in een breuk zetten wie weet welke breuk dat is?

Alvast bedankt ;-)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
3K

Antwoorden (6)

Als je iedereen 3/7 deel van de taart geeft, hebben alle 7 kinderen evenveel. Het antwoord is dus 3/7.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hebt 3 taarten, laten we ze eerst allemaal in 7 stukken snijden, dan kan elk kind uit elke taart een stuk krijgen.

elk kind krijgt dan 3 stukken taart.

een taart bestaat uit 7 stukken, elk kind heeft dus 3/7 deel van de taart
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag zegt het toch eigenlijk al: 3 verDELEN over 7. Dus 3/7. dus ieder kind krijgt 3/7 deel van een taart (iets minder dan een halve taart per kind). Wel groot zeg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hieronder op de afbeelding zie je drie taarten, elk verdeeld in zeven stukjes. Als ieder kind van elk taart een stukje krijgt, dan heeft iedereen 3/7 deel. Stel: Jaap is een van die kinderen. Hij krijgt alle bruine stukjes van de taarten. Dan heeft hij drie bruine stukjes. Els, krijgt alle oranje stukjes. Zij heeft dan drie oranje stukjes. In totaal zitten er op elke taart zeven stukjes. Dan kom je uit op 3/7 deel. Hopelijk snap je het een beetje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snijd 3 taarten in elk 7 stukken; dit betekent in totaal 3 x 7 = 21 stukken. Verdeel deze stukken over 7 kinderen; 21 : 7 = 3.
Uitkomst: ieder kind krijgt 3/21 van het geheel (de 3 taarten samen) of 3/7 van één taart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3 taarten: Als je ze allemaal in 7 stukken snijd krijgt iedereen: 3 stukken 1/7 taart.
Dat is dus 3/7