Ik neem aan dat je vraag is "hoe moet ik integreren?"

Kijk wat je aanspreekt en zoek in die interesses een hobby of cursus. Stap eens binnen in het wijkcentrum om te kijken wat je daar kunt doen (koffiedrinken, sporten, cursussen enz.). Ga met mooi weer in het park wandelen, sluit je aan bij de sporters in het park of laat een hond uit en maak contact met alle andere hond-uitlaters.
Durf contact te zoeken met andere mensen, dan krijg je vanzelf kennissen en integreer je.
Mocht je uit het buitenland komen, dan is het goed om een inburgeringscursus te volgen. Deze inburgeringscursussen zijn niet alleen taalcursussen (zoveel mogelijk Nederlands praten, ook thuis!!!), maar gaan ook in op de geschiedenis en cultuur van Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
Goed antwoord, appeltje, maar gast103007 bedoelt de wiskundige bewerking integreren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh? Wáár gaat dit over? :S Ik snap er helemaal niks van? Wat is nu de primitieve???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je wel zien waarom ik m'n wiskunde heb laten vallen op de middelbare... 'k Dacht toch echt dat de wiskundige tekens een typefout waren. Enne, nee, ik ben niet blond!
De afgeleide van e^x is e^x
De afgeleide van e^-x is e^-x * -1 (kettingregel)
Dus de afgeleide van -e^-x is e^-1
Dus de integraal van e^-x is -e^-x
Reddie
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of met u-sub:
u = -x ; du = -dx
dus
int e^-x dx = -e^u du = -e^u + C = -e^(-x) + C
Reddie
12 jaar geleden
Ok. Die "tussenstap" kan het duidelijker maken.
Reddie heeft natuurlijk helemaal gelijk. Het kan ook anders:

Of met u-sub:
u = -x ; du = -dx
dus
int e^-x dx = -e^u du = -e^u + C = -e^(-x) + C

Toegevoegd na 31 seconden:
Het komt op hetzelfde neer, maar is net een andere manier van kijken/gebruiken van differentialen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
Ok. Die "tussenstap" kan het duidelijker maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is maar wat je gewend bent ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden Reddie en Svdongen. Jullie antwoorden hebben mij geholpen. :)