[wiskunde] wat betekend het als lijn a en lijn b ''samen vallen''?

Weet jij het antwoord?

/2500

als ze gelijk aan elkaar lopen of helemaal gelijk zijn kan het paralel zijn. als ze alleen door elkaar heen gaan dan kruisen ze. als ze maar op een klein stukje hetzelfde zijn dan raken ze. ik denk dat je raken bedoelt

Dat ze samenvallen betekent gewoon dat lijn a = lijn b. Ze liggen als het ware "op elkaar"

Als alle elementen van lijk a (punten) ook elementen zijn van lijn b en alle elementen van lijn b ook een element zijn van lijn a.

Dat betekent dat de beide lijnen tenminste 2 punten gemeen hebben.

Een leuk voorbeeld van het belang van het al dan niet tussenvoegen van een spatie: twee lijnen die samenvallen zijn identiek aan elkaar; als twee lijnen twee punten gemeenschappelijk hebben is dat natuurlijk ook het gevallen. Als één lijn kan vallen, kunnen ook twee lijnen samen vallen. Maar ik kan me niets voorstellen bij een "lijn die valt". Zo gelezen [samen vallen] is je vraag onzin; aaneengeschreven [samenvallen] is het een zinvolle vraag. Toegevoegd na 40 seconden: gevallen = geval

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100