als ze gelijk aan elkaar lopen of helemaal gelijk zijn kan het paralel zijn.

als ze alleen door elkaar heen gaan dan kruisen ze.

als ze maar op een klein stukje hetzelfde zijn dan raken ze.

ik denk dat je raken bedoelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ze samenvallen betekent gewoon dat lijn a = lijn b. Ze liggen als het ware "op elkaar"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als alle elementen van lijk a (punten) ook elementen zijn van lijn b en alle elementen van lijn b ook een element zijn van lijn a.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekent dat de beide lijnen tenminste 2 punten gemeen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een leuk voorbeeld van het belang van het al dan niet tussenvoegen van een spatie: twee lijnen die samenvallen zijn identiek aan elkaar; als twee lijnen twee punten gemeenschappelijk hebben is dat natuurlijk ook het gevallen.
Als één lijn kan vallen, kunnen ook twee lijnen samen vallen. Maar ik kan me niets voorstellen bij een "lijn die valt". Zo gelezen [samen vallen] is je vraag onzin; aaneengeschreven [samenvallen] is het een zinvolle vraag.

Toegevoegd na 40 seconden:
gevallen = geval