Moet ik als er een - en een cijfer voor de haakjes staat alles binnen de haakjes veranderen (wiskunde?)

Het is NIET de bedoeling dat jullie mijn huiswerk maken. Als ik bijvoorbeeld -4 (x-2) heb staan, moet ik dan van teken veranderen omdat er een - voorstaat? Zodat het -4 -x + 2 wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij jou voorbeeld moet je -4 x x doen dus word het -4x en -4 x -2 en dat word 8 dus je antwoord is -4x + 8

Het beste antwoord

--4(x--2) betekent dat je x--2 neemt, en dat vermenigvuldigt met  --4.

Dat is hetzelfde als x nemen en dat met  --4 vermenigvuldigen, dan 2 nemen en dat ook met  --4 vermenigvuldigen, en die beide uitkomsten van elkaar aftrekken.

Ofwel, in formulevorm:

--4(x--2) =  --4x  --  (--4)·2 =  --4x + 8
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij legt het veel te moeilijk uit , je moet het makkelijker uitleggen zodat die het beter snapt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het juist wel duidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik ook. Bedankt! Ik snap het helemaal, dit zal me zeker een stuk vooruit helpen bij m'n examen overmorgen.

Andere antwoorden (2)

Nee, het wordt -4x+8
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doet -4 keer x dat wordt -4x en -4 keer -2 dat wordt 8. Je doet dus vermenigvuldigd dus alles binnen de haakjes. Er komt -4x+8 te staan.