Als ik in september altijd een weekend weg ben, zeg ik dan over het jaar voor afgelopen september 'vorig jaar' of 'twee jaar geleden'?

Geredeneerd vanuit huidige datum. En is maandag na as maandag 'volgende week' of 'over twee weken'? Vind dat altijd zo lastig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

De laatste september was afgelopen jaar of vorig jaar.
As maandag is de maandag die het eerst komt na de dag van vandaag, maar omdat die maandag in de volgende week valt is volgende week maandag hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je aanstaande maandag bedoelt is het natuurlijk volgende week omdat de week zondag eindigd en dus maandag de nieuwe week is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had vorige week zondag (ja vorige week) een discussie met een theologie student en volgens hem stond in de bijbel dat de week op zaterdag eindigt... Misschien iets om mee te nemen )))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zegt niets, iemand die dinsdag en woensdag vrij heeft en de rest vd week werkt noemt de dinsdag en woensdag weekend..