Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor type verdeling heeft de uitkomst van een enquete met een score van 1 tot 5, interval 0.5 en onbekend aantal deelnemers

Voor mijn scriptie moet er een artikel geschreven worden waarin uitkomsten statistisch onderbouwd moeten worden. Er is hierbij sprake van een enquete. Op vragen kan een score van 1 tot 5 gegeven worden met een interval van 0.5. Veelal zal het aantal enquetes tussen de 3 en 15 liggen. (Uit een populatie van tussen de 5 en 25 personen).
In het begin ging ik er vanuit dat ik te maken had met een uniforme continue verdeling.
Kan iemand mij helpen?
Wanneer meet uitleg benodigd, just ask!

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik zal mijn best doen. Wij zijn bezig met een scan waarmee je een afdeling kan doorlichten. Er wordt dus door de werknemer ingevuld of zij bijvoorbeeld volgens een bepaald principe werken of doelstellingen hanteren. Hierin kan dan als onwaar een score van 1 aan worden gehangen en als geheel waar een score van 5. Als er iets in het midden is (bijvoorbeeld dat de doelstellingen zijn opgesteld maar er niet mee wordt gewerkt) kan er 3 worden gescoord. Dit moet worden gedaan voor de huidige en gewenste situatie. Vervolgens moeten de antwoorden die op 1 vraag zijn gegeven in 1 situatie in kaart worden gebracht. Hierbij is de betrouwbaarheid van belang. Waarschijnlijk zal 50 tot 75% van de werknemers op de afdeling de enquete invullen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
986

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een continue verdeling is het sowieso niet, omdat het een interval schaal is, dus het is altijd een discrete verdeling.

Verder hangt het helemaal van de vragen in de enquête af. Een uniforme verdeling lijkt mij erg onwaarschijnlijk bij een enquête, het zal dan eerder lijken op een normale verdeling. Maar op basis van de informatie die je nu geeft valt er volgens mij weinig zinnigs over te zeggen. Heb je nog meer informatie?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet vooraf aangeven wat voor een verdeling het zal zijn, alleen achteraf.

Neem bijvoorbeeld de vraag: "Ben je voor de geplande reorganisatie?".

De helft van de mensen is heel positief, en geeft een 4,5 of 5, en de andere helft juist heel negatief en geeft een 1 of 1,5.

Of het maakt mensen juist niet uit en iedereen geeft een 3.

Dit zijn verschillende type verdelingen bij dezelfde vraag. Oftewel je bekijkt je data en op basis daarvan kun je bepalen welk type verdeling er is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding