Als je 4^4 x 4^5 wilt doen, wordt het dan 4^9 of 16^9

blijft het eerste getal (in dit voorbeeld een 4) dus gewoon staan of moet je die ook vermenigvuldigen met elkaar ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ksnap er nu al geen ene zak meer van XD

Het beste antwoord

Je kan het natuurlijk altijd even uitschrijven als je het niet meer weet:
4^4 = 4*4*4*4
4^5 = 4*4*4*4*4
Dus:
4^4 * 4^5 = 4*4*4*4*4*4*4*4*4 = 4^9.

M.a.w. x^a * x^b = x^(a+b)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je moet eerst4^4 en4^5 doen en dan keer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik moet het in machten opschrijven
Geen van beide lukt. Ik heb het berekend en de antwoorden komen niet overeen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij komt er bij 4^9 het zelfde getal uit hoor, heb je het wel goed ingetyped?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, mijn excuses. Ik had 4^4 + 4^5 gedaan in plaats van vermenigvuldigen.
Het is 16^9. je doet eerst 4x4 en dan moet je de machten bij elkaar optellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat dacht ik ook als eerste ! nou dan doe ik dat maar , bedankt !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is fout heb het vandaag nog gehad bij wiskunde en ik zit in de 1ste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het natuurlijk ook eerst uitrekenen: 4^4 x 4^5 =262144
4^9 =26144
en 16^9 =6.9x10^10 en dan zie je dat dit antwoord niet klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so." -Josh Billings
Volgens mij is het 4^9
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even een eenvoudiger getallen voorbeeldje:
2^2 x 2^3 = 4 x 8 = 32
2^2 = 2 x 2
2^3 = 2 x 2 x 2
dus 2^2 x 2^3 = 2x2 x 2x2x2 = 32
2x2x2x2x2 = 2^5

dus je mag de exponenten optellen als de grondtallen gelijk zijn

dus: 4^4 x 4^5 = 4^9
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8^9 je doet eerst 4 + 4 = 8
Dank 4 + 5 = 9
Dus 8^9
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee sorry is 4^9
In de wiskunde geldt dat bij gelijke grondtallen in een vermenigvuldiging de exponenten worden opgeteld.
dus is 4^4X 4^5 gelijk aan 4^(4+5)= 4^9
moeilijker hoef je het niet te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4^9 reken maar uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gezien moet je de 4 met elkaar vermenigvuldigen en de machten optellen. LET OP: de machten tel je alleen bij een vermenigvuldiging op!
--> 4^4 . 4^5= 16^9