welke formule hoort bij deze tabel?

welke formule hoort bij T en H? ik kom er niet uit.

(zie foto)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

H = 2T + 10 of
T = 1/2.H - 5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
natuurlijk goed, ik heb ook en plusje gegeven maar ik mis nog ff de uitleg, als je dat doet dan geef ik je de beste antwoord. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als T met 3 toeneemt, neemt H met 6 toe. Als T 1 toeneemt, neemt H 2 toe. Je krijgt dus 'H = 2T + iets'. Dat 'iets' vind je door een punt in te vullen, bijv. (H: 12, T: 1):
12 = 2 + iets, iets = 10. H = 2T + 10
(omschrijven levert:
H - 10 = 2T
T = 1/2.H - 5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Briljant! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!, ik kan de vraag pas over 10 min. sluiten, dan krijg je je 10 punten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dat hoeft niet per se hoor, maar ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt! ik snap hem. :)