Hoe reken ik dit uit ?

Ik heb medicatie waarvan ik een vervolgrecept moet halen maar ik weet niet hoelang ik met de eerste doosjes moet doen.

Het zijn 400 stuks die ik 4 x daags per 2 moet innemen.
Tot wanneer moet ik er dan mee doen als ik ze op 25 Maart heb gehad ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (3)

je neemt er 8 per dag 400:8 is 50 dagen dus 50 dagen na 25maart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4 x 2 pillen op een dag brengt je op 8 pillen per dag.

Het zijn 400 stuks. Dus 400:8=50

Er gaan dus 50 dagen voorbij tot op het moment je niets meer hebt.

50 dagen na 25 maart brengt je op 16 Mei (7 weken + 3 dagen).

Ik geloof dat dit het antwoord moet zijn.. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je neemt er 8 per dag, dan doe je er 50 dagen mee.
14 mei zijn ze op, maar het is altijd handig om een herhaal recept een paar dagen eerder aan te vragen voor het geval de apotheek ze niet op voorraad hebben.