Ik ontvang mijn wao uitkering op de 10e v/d maand,dit wordt veranderd naar de 23e....13 dagen later...krijg ik nou inwezen 13 dagen minder uitgekeerd?

aan de ene kant denk ik, ja maar je krijgt elke maand hetzelfde bedrag,dus nee.

Maar aan de andere kant krijg ik het nu 13 dagen later,die 13 dagen moet ik ook overbruggen.

ik zit me helemaal suf te denken.
Hoe zit het nou...kan iemand die antwoord hierop heeft met berekening uitleggen??

Weet jij het antwoord?

/2500

Je wordt per maand betaald. Dus wat je op 13e kreeg was bedoeld voor de hele maand. Nu krijg je dat op 23e. Wat je gaat krijgen, krijg je nu 10 dagen later.

Als je vragen hebt, wat ook in de brief staat, kun je bellen met UWV.

Veel mensen krijgen hun salaris achteraf. Het UWV betaalde de uitkering op ongeveer de helft van de betreffende periode uit. De betaling schuift dus op EN van het midden naar het einde. Je komt dus twee weken achter te lopen tov. de huidige situiatie. In wezen zal de totale uitkering niet korter zijn, stopt de uitkering dan krijg je evenveel als je zonder de achteruitplaatsing van de uitkering gehad zou hebben. Ze besparen daarmee een halve maand rente, maar dat over de totale looptijd van je uitkering. Omdat het UWV zeer veel uitkeringen beheert is de besparing voor hen (ondanks de lage rentestand) substantieel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100