wat is het grootste uitgeschreven getal?

in mijn andere vraag heb ik het over een googolplex, dat is te groot om uit te schrijven (zegt Wikipedia)
maar wat is het grootste getal dat ooit uitgeschreven? is(graag met link naar het getal...)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
2.3K

Het beste antwoord

Het grootste getal dat ooit is uitgeschreven kan heel simpel vergroot worden door er een cijfer voor te zetten. Dus er is geen grootste getal dat ooit is uitgeschreven.

En het antwoord hier op GV kan maximaal 2500 karakters bevatten, en dan kom je niet zo heel erg ver.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Getal van graham volgens mij, 'tis wel een formule maar volgens mij is dat het grootste getal wat er is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt naar het grootste getal dat _uitgeschreven_ is. Het getal van Graham is onmogelijk uit te schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SORRYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!! (!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de pijlomhoognotatie kan het Getal van Graham worden genoteerd, maar of dat hetzelfde is als een uitgeschreven getal...? Zo ja, dan zou dit antwoord toch goed zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik de pijlomhoognotatie zou snappen was dit zeker het beste antwoord zijn geweest..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, toch -1 ;')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef je een duim omhoog, want de vraagsteller heeft niet gevraagd om de manier van uitschrijven. Het getal van Graham is uit te schijven met Knuths pijlomhoognotatie. Daarom lijkt mij je antwoord juist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker een goed antwoord. De eerste stap van het getal van Graham is al onvoorstelbaar groot :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En pi is nog nooit uitgeschreven. Gewoon omdat het nog niet af is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is het geen getal meer, maar een opeenvolging van cijfers.
Ik denk het getal pi...gewoon omdat er een soort van wedstrijd is om pi in zoveel mogelijk decimalen uit te schrijven.

Ik weet niet of de bron hier inderdaad het grootste aantal is, maar wiki spreekt al over 1 miljoen decimalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pi is inmiddels berekend met 5 biljoen cijfers achter de komma en is op http://www.numberworld.org/ftp/ te downloaden. De download is wel 1530 Gbyte groot, dus zorg voor een flinke harde schijf en een snelle internetverbinding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pi is wel berekent tot zoveel cijfers na de komma, maar pi is oneindig lang word er gezegd,
de wetenschappers zullen er nog nieuwe vinden,
(en pi is niet het grootste getal, maar het langste)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb deze vraag opgevat als: Welk getal is met de meeste cijfers feitelijk opgeschreven. Daarom ben ik met pi gekomen. Grootste significantie dus.
Dat er meer getallen oneindig aantal cijfers achter de komma hebben is bekend. Maar niemand zal het ooit in zijn hoofd halen om bv mijn lengte (is niet eens constant maar dat terzijde) in 5 biljoen cijfers uit te schrijven. Verder is er geen "grootste" getal in de wiskunde. Je kunt altijd groter gaan.
Het grootste uitgeschreven getal is het. Oneidigheids getal het is en 8 maar dan en halfe slag gedraait
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die kan ook als een soort E worden aangegeven..

maar die is natuurlijk niet uitgeschreven.

pi daarentegen is al tot !!! 5 BILJOEN !!! decimalen uitgedrukt... en ja... daar heb je eigenlijk helemaal niks aan maar het is een oneindig getal dus met gaat nog wel even door om dat record te verbreken:)

Toegevoegd na 42 seconden:
http://tweakers.net/nieuws/68986/pi-tot-5-biljoen-decimalen-uitgerekend.html

heb er speciaal voor jou ff een site bij gezocht XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oneiding. Wiskundig symbool.

Toegevoegd na 32 seconden:
*Oneindigheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Constante van Avogadro: 6,02214 × 10^23
dus 6 en een klein beetje met 23 nullen erachter, wordt gebruikt voor het aantal deeltjes van een stof in 1 mol. de getallen bovenstaand zijn allemaal getallen uit de theoretische wiskunde en dus nog nooit uitgeschreven.

Met meervoudige exponenten is het grootste getal is het eerste getal van skewes nl. 10^10^10^34.

Het getal van Graham is theoretisch het grootste getal. ook wel oneindig genoemd, dit getal is echter te groot om ooit te worden opgeschreven, zelfs met meervoudige exponenten zoals bovenstaand getal. het wordt aangegeven als 3^3^3 en dan 7.625.597.484.985 keer tot de macht 3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft dat te maken met hoe lang je zin hebt om 9tjes achter elkaar te schrijven of de 9 op het toetsenbord ingedrukt te houden