Wie kan mij helpen met dit?

Wie kan mij uitleggen hoe ik bijvoorbeeld 'een op de vijf mensen' kan uitrekenen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is 20% van de mensen.

1 op 5 is gelijk aan 20% heb je 100 mensen zijn het er dus 20

1 op de 5 is 20 % 20 % is dus het aaltal mensen en dan keer 1,02 is jou antwoord Toegevoegd na 1 minuut: 1 op de 5 is 20 % 20% is in wiskunde keer 1,02 dus wat je moet doen is het aantal dat je hebt keer 1,02 dan heb je je andwoord

Bronnen:
my math teacher

Om te zeggen dat een op de vijf 20% is, helpt waarschijnlijk niet. Een op de vijf betekent niets meer en niet minder dan dat iets bepaalds geldt voor een persoon voor elke vijf personen in de groep. Oftewel: Als je weet dat een op de vijf mensen een kromme neus heeft in Utrecht, en je weet dat Utrecht 300.000 inwoners heeft, dan heeft dus 1/5 van de 300.000 = 60.000mensen een kromme neus. E

voorbeeld 100 : 5 = 20 duss eenvijfde is gelijk aan 20%

1 : 5 = 0,2 × 100 = 20 Toegevoegd na 1 minuut: 20% dus Toegevoegd na 1 minuut: 20% dus Toegevoegd na 2 minuten: 20% dus

Of in Jip & Janneke-taal: Alle mensen = 100% (5 van de 5 mensen). Om de waarde van 1 persoon uit te rekenen, moet je die 100 delen door het aantal mensen. Eén mens is in dit geval dus 20 waard, dus 1 persoon is 20% van de mensen.

Je hebt denk ik het meest aan het antwoord van Jelle voor de uitleg van "1 op de vijf". Een iets andere manier is deze: je moet het aantal mensen delen door 5, en het getal wat je dan krijgt vermenigvuldigen met 1. Dan snap je ook "2 op de vijf", want dan deel je eerst door vijf, en wat je dan krijgt vermenigvuldig je met 2. Net zo met "1 op de vier": eerst gedeeld door vier, dan keer 1. En "3 van de 7" geeft dan: delen door zeven en dan keer drie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100