Wat is de kans dat met het 92 keer opgooien van een muntstuk , precies 46 x kop en 46 x munt valt ?

En is de volgende berekening ( ongeveer ) goed :

92 worpen . P=0,5 . standaard deviatie = wortel ( 92 x o,5 x o,5) = wortel van 23 = 4,79.

In 68% van de worpen zal de waarde liggen tussen 46 - a (= 4,79 ) en 50 + a ( = 4,79).

Afgerond op hele getallen , in 68 % van de worpen valt tussen 41 x kop en 51 x kop ( daaraan gekoppeld natuurlijk tussen 51 x munt en 41 x munt ).

Gegeven dat al deze kansen gelijkwaardig zijn komt precies 46 kop en 46 munt ongeveer 1 op de 10 keer voor binnen 1 standaard deviatie . Dus ongeveer 0,1 x 0.68 = 0,068 . Dus ongeveer 6,8 % kans dus bij 92 keer gooien.

Dit in verband met mijn boek over kansberekening en statistiek dat ik aan het lezen ben .

Toegevoegd na 3 minuten:
standaard deviatie = a en ik bedoelde in de vierde alinea dat in 68% van de worpen valt tussen 46- a (4,79) en 46 +a ( 4,79) .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wow

Het beste antwoord

Dat experiment verloopt volgende de Binomiale verdeling.

De verdeling van het aantal successen k in een reeks van n onafhankelijke alternatieven alle met succeskans p.

(n!/(k!*(n-k!)) * p^k * (1-p)^(n-k)
=(92!/(46!*(92-46)!) * 0,5^46 * 0,5^(92-46)
=(92!/(46!^2)) * 0,5^92
is ongeveer 8,3%
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

50%...Het lukt wel of het lukt niet.Je hebt dus 50% kans dat het lukt en 50% dat het mislukt.Zo heeft een voetbal elftal dat onderaan in de nederlandse competitie 50% kans dat het wint tegen de 11 beste voetballers van de wereld.