Omdat je penen niet trekt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een peen is oranje, een wortel kan ook bruin zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat men in de economische sector een bank ook geen sofa noemt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met de wortel bedoelen ze volgens mij de wortel van een getal, dus het BEGIN van een getal, de wortel dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat een peen wel een wortelis, maar een wortel nog geen peen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een sofa is ook heel wat anders als een bank.
Beter zeg je de amerikaanse sector, en couch
ofzo
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een peen is een groente en wordt ook wel wortel genoemd. De oorsprong van de wiskundige wortel is de werad, een wortel van een plant. Later is de term gegeneraliseerd naar het begin van iets (of het nu mentaal of fysiek is). Een etymologische uitleg (in het engels -> root) is te vinden in de link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een wortel is "standaard" Nederlands en een peen is Zeeuws!