Kan lengte hetzelfde zijn als hoogte.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als ik een balk op de grond leg weet ik hoe lang hij is,als ik die zelfde balk recht opzet weet ik hoe hoog hij is.
Of moet ik dat toch anders zien

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

dan kan, maar iets kan ook heel erg lang zijn maar niet hoog... bijvoorbeeld een spiraal is heel lang, maar niet zo hoog...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ja hoor, bijv. bij een vierkant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor! Als ik een vlaggenmast koop dan betaal ik de lengte. Maar als hij uiteindelijk staat is hij .. meter hoog!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker kan dat.
kijk maar naar de vorm waar je avatar instaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem, alles is mogelijk, in jou geval kom ik uit op een vierkant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna nooit. Lengte kan alle kanten op. Hoogte kan enkel omhoog. In jouw voorbeeld is de hoogte gelijk aan de lengte. Ja is het antwoord als je vraagt of de lengte van iets gelijk blijft als je het rechtop zet. Dan heet het hoogte maar het is net zo groot. Goeie vraag!

Toegevoegd na 1 minuut:
Wetenschappers spreken daarom ook over dimensie. Scheelt weer een hoop gedoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoogte kan hetzelfde zijn als lengte. Ik ben 182 cm lang en zo hoog steek ik boven de aarde uit.

de drie dimensies waar je normaal over spreekt zijn lengte, breedte en diepte. (bij een kubus bijvoorbeeld) de balk heeft ook een lengte, breedte en "diepte".

hoogte is een synoniem van lengte net zoals cijfers en getallen dat ook van elkaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk dat de doelpalen van een voetbalveld ook weer
verschillende waardes hebben.
Zet je de lat rechtop dan is hij x meter hoog, terwijl hij
daarvoor in de breedte lag.
Daarbij staat de keeper onder de lat die ook op een bepaalde hoogte ligt.
En de lat van het doel heeft een bepaalde lengte,
terwijl het doel x meter breed is. (bent u er nog?)

Toegevoegd na 3 minuten:
En mocht de lat/paal op de grond liggen dan kunt u de lengte en de dikte meten, waarvan de dikte bij een bepaalde montage weer de hoogte kan zijn.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lengte is de grootste afmeting van een lichaam als je het over de afmetingen hebt, b.v. lengte x breedte x dikte onafhankelijk van de positie van het lichaam.

Hoogte is de afmeting in verticale richting. Dat hoeft dus niet de grootste (lengte) afmeting te zijn. Van horizontaal liggend een boek kun je zeggen hoe dik is het, maar ook hoe hoog is het.

Als je een balk dus overeind zet en je spreekt over de afmetingen van de balk, dan heb je het nog steeds over de lengte x breedte x dikte van de balk. Bedoel je hoe hoog hij boven de grond uitsteekt dan heb je het over de hoogte van de balk en zijn de andere afmetingen even niet van belang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Standaard is bij het berekenen van oppervlakte Lengte X breedte Bij inhoud is het lengte X breedte X Hoogte(diepte). Je kan dus stellen lengte en breedte zijn maten in het horizontale vlak Hoogte en diepte in het verticale vlak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien even terug naar de kreten van onze oertaal proberen te gaan. Length - lengte versus hoogte - height.

ooooo en aaaa duiden op verwondering dat je tegenkomt, iets dat boven de vlakte uitsteekt, iets wat express zo is gemaakt als markeringspunt uit de verte. In die zin moet je volgens mij het begrip hoogte benaderen.

iiiii of eeeeeee is iets voor je dat vrij uitgestrekt is en waar je langs kunt lopen, of zo voelt dat voor mij toch aan (ik leer zoveel mogelijk talen, maar het is een levenslang proces en ik kan niet lang genoeg leven om het juist aan te voelen). Volgens mij moet je in die zin het begrip lengte benaderen. Het is niet de bedoeling de aandacht te trekken, maar de kunstmatigheid zit er op een andere manier in. Doe je ogen dicht en zeg de klanken, meestal helpt dat bij mij om het juist te begrijpen.

En voor je het vergeet: Mijn gouden raad is... luister nooit naar gouden raad.

Ik denk dat mijn antwoord even lang is als hoog en even kort als diep.