Heeft iedere stem in een echoput een echo?

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus iemand met een hoge stem lage stem en al wat er tussen zit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je iets in de put roept, is de echo zwakker dan het oorspronkelijke geluid. Daarom hoor je de echo pas als je zelf bent uitgesproken. Het antwoord dat de put geeft, hangt echter af van de snelheid waarmee de vraag wordt uitgesproken. De hoogte van de stem maakt volgens mij hierbij niet uit. Het gaat om de sterkte waarmee de stem een geluid maakt. Als het een zwak geluid is, dan zal je niets meer terug kunnen horen. Is het geluid sterk genoeg, dan zal er wat klank worden teruggekaatst.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja iedere stem wordt weerkaast, dus een echo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de stembusstemmen na, jazeker......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee de stem die je geeft bij de verkiezingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mits je hem (de stem ) gebruikt komt er een echo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,omdat de trillingen van je stem worden weerkaatst door die echoput en dat is dan.... een echo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, mijn VWOnatuurkunde is aardig gesleten, maar ik meen me wel te herinneren dat hoge tonen makkelijker en directer terugkaatsen dan lage. Bas-tonen hebben eerder de neiging te buigen, en worden makkelijker geabsorbeerd.
Vleermuizen jagen op echo, en doen dat niet voor niets met ultrasoon geluid. En de echolocatie van een duikboot doet ‘pieng’. Niet ‘bwom’.
In principe kan elk geluid wel een echo geven, maar volgens mij echoot een hoge toon beter dan een lage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je stem (banden) breng je eigenlijk geluidsgolven door.. Zolang er geluidsgolven in een echoput komen wordt het vrijwel altijd weerkaatst en ontstaat er een echo.
Tenzij de put van een bepaald materiaal is dat een bepaalde range heeft kwa geluid hoogte, is de put bijvoorbeeld van geluidsabsorberende stenen, dan zou je weinig horen naar mij weten.
Of heeft de put een ander materiaal dat pas weerkaatst bij bijvoorbeeld 20khz dan zou dat een mogelijkheid kunnen zijn dat een stem niet weerkaatst.
(volgensmij.)
Maar verder weerkaatst vrijwel elk geluid in een put, tenzij er een bijzondere uitzondering is.

Groetjes!