Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom is het wak vanaf onder gezien donker en het ijs wit?

het is toch logisch dat door het gat juist licht schijnt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat het water het licht naar boven weerspiegelt waardoor dat donker lijkt. En het ijs weerspiegelt minder licht waardoor die lichter kleurt vanaf onder water gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

IJskristallen weerkaatsen het licht minder (laten meer licht door) dan watermoleculen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zeg ik alleen ander. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen anders :P
Het ijs ziet alleen licht als er geen sneeuw op ligt. Dat heeft te maken met de weerkaatsing van licht op het ijs.
Als er sneeuw op het ijs ligt, is het wak juist lichter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stolat heeft idd gelijk!

Als er sneeuw op het ijs ligt is het ijs donker en het wak lichter. Dit simpelweg omdat de sneeuw het licht tegen houdt. Als er geen sneeuw op het ijs ligt dan is het wak weer donkerder dan het ijs.

Ik heb mijn duikbrevet, en heb ook een diploma voor ijsduiken. Tijdens die cursus leer je dan ook om altijd naar het afwijkend gekleurde gedeelte te zwemmen.
Dus stel, alles is donker en je ziet een lichte vlek... ga je daar naartoe. En alles is licht en je ziet een donkere vlek, dan zwem je weer daar naartoe.

Altijd naar het afwijkend gekleurde deel dus... Dan zit je altijd goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding