Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ik sluit me aan bij het antwoord van MissCare: met het "blote oog" wordt dus het oog bedoeld zonder hulpmiddel.

Je kan dit ook vergelijken met "vechten met de blote vuist" oftewel zonder hulpmiddel(en). Ook bijvoorbeeld het Japanse woord Karate kan je vergelijken met het "blote oog", omdat KaraTe vrij vertaald "lege hand is".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hiermee bedoelen ze denk ik, zonder bril, vergrootglas, telescoop etc, maar gewoon met je normale oog.. :-D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Immers, als je iets voor je oog doet, is je oog niet meer bloot. Zo ook met je lichaam: als je er iets voordoet, is 't lichaam niet meer bloot.
Je oog is bloot, als je geen bril, lens, microscoop, loep, of telescoop nodig hebt. Dat betekent zonder hulpmiddelen, en dus "makkelijk" te zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, als je een bril of lenzen draagt zijn je ogen feitelijk niet bloot. Als je goed kunt zien met blote ogen dan heb je dus goed scherp ziende ogen.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding