Hoe snel is de mens ooit gegaan in een voertuig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Cryofiel
13 jaar geleden
Wat bedoel je met 'voertuig'? Vallen daar alleen dingen onder die wielen hebben, dan wel zich over een magneetrail bewegen? Of vallen vliegtuigen er ook onder? Tellen raketten ook mee? In het laatste geval is de raket natuurlijk de winnaar. Ik anderhalf uur eenmaal rond de aarde, dat is een behoorlijke snelheid. Naar de maan ging het waarschijnlijk gedurende een deel van de reis zelfs nog sneller.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
De term voertuig wordt over het algemeen gebruikt voor vervoermiddelen die over land gaan. Vervoermiddelen over water, lucht en ruimte worden vaartuigen genoemd.

Antwoorden (4)

1223,657 kilometer per uur

Toegevoegd na 3 minuten:
correctie, het is inmiddels verbeterd: 1227,90 km/h
13 jaar geleden
In elk geval sneller dan 11km/seconde ofwel 40.000 km/u. Dat is namelijk de snelheid die nodig is om aan de zwaartekracht van de aarde te ontsnappen en zoals we weten is dat al een aantal mensen gelukt.

Toegevoegd na 26 seconden:
In een voertuig, uiteraard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten opzichte van de aarde is dat 11.107 m/s in de Apollo 10.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
een vervoermiddel dat door de lucht gaat ( of over water) wordt een voertuig maar vaartuig genoemd. zie ook de benaming in je link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vaartuig is óók een voertuig.
Heel veel sneller dan de lichtsnelheid, maar slechts weinig mensen geloven dat.