Is het Gezicht op Mars (= in de Cydonia Vlakte) een speling van de natuur of een kunstmatig, geometrisch bouwwerk?

er wordt door de NASA gezegd dat het gezicht van Mars een struktuur is van zo'n 1/2 miljoen jr oud.En op YouTube zijn d'r ook filmpjes over het Gezicht.Ik d8 ook,dat ze daarop doelen in de film "Mission 2 Mars" (een coole film trouwens).En d'r schijnen óók foto's enzo te zijn over geometrische lijnen en andere strukturen (pyramides e.d.) op Mars.Wie weet hier meer van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het is een duidelijk voorbeeld van Pareidolie; de menselijke eigenschap om gezichten/personen te zien waar deze niet aanwezig zijn. In dit geval bovendien voornamelijk het gevolg van een te lage resolutie afbeelding. De twee afbeeldingen hieronder zijn van dezelfde locatie.

De hersenen van de mens zijn constant op zoek naar patronen, en heel gericht op gezichten. Dit heeft als neveneffect dat er vaak patronen en gezichten geregistreerd worden wanneer deze niet aanwezig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat van die 'pareidolie"= een héél plasibel antwrd.ok, thx!

Andere antwoorden (2)

Voor 99% zeker een speling van de natuur, ook op aarde zijn hier voorbeelden van te vinden. Overigens is de film gemaakt na aanleiding van de ontdekking op Mars.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het gezicht weet ik dat het gewoon het menselijk brein is wat zo knap is dat het in vanalles dingen herkent. Neem bijvoorbeeld ;D. Daar herkenning wij een gezicht in. Zo herkennen we het gezicht op mars, en elk jaar weer honderden jezus hoofden in koekjes, chips, vlekken, bomen enzovoorts