Wat kunnen ze tegenwoordig allemaal doen om het weer te veranderen en hoe vaak is zoiets al toegepast?

Er zijn tegenwoordig technieken die bijvoorbeeld regen kunnen manipuleren, in die zin dat ze iets over de regenwolk heen strooien zodat de regen eerder gaat vallen en ze er dus voor zorgen dat de desbetreffende plek waar het om gaat, geen regen zal krijgen.
Als ik me niet vergis heb ik het eens gehoord over China, ik dacht met de olympische spelen.

Hoe ver gaat deze techniek met het veranderen van het weer en hoe vaak en waar wordt het tegenwoordig toegepast (of is het al toegepast)?

Weet jij het antwoord?

/2500

Tijdens de opening van de Olympische spelen in China is er inderdaad iets gedaan dat het niet ging regenen, waardoor de luchtvochtigheid ook heel hoog was, wat het was weet ik niet precies (maar het is dus het omgekeerde van wat je zegt, ze lieten het juist NIET regenen, ipv wel)

Er zij voorbeelden bekend dan met mbv een soort kanon in de lucht schiet om hagelbuien boven kassen uiteen te drijven van om glasschade te voorkomen.

De Amerikanen staan daar al redelijk ver in. Misschien ben je hier iets mee: http://zozeg.nl/archief/owningtheweather/owningtheweather.html

Je kan waterdamp laten condenseren door het af te koelen. Dan vormen zich druppels die naar beneden vallen. De lucht is dan veel droger na die tijd en zal het langer duren eer het weer gaat regenen. Voor zover mij bekend is dat inderdaad alleen in China gebeurd bij de Olympische spelen. Het is een kostbare grap en er wordt niet op grote schaal mee gewerkt. Gelukkig maar, anders kregen we daar ook nog oorlog over.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100