Blijven cryonisten in 'leven' ?

Cryonisme is een methode waarbij mensen in de hoop later weer ontdooit kunnen worden, ingevroren worden.

Deskundigen zeggen als het lichaam feitelijk niet overlijd, er geen reden is voor de ziel om zich te scheiden van het lichaam.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lichaam raakt in een soort winterslaap, de lichaamsfuncties worden uitgeschakeld en het lichaam sterft uiteindelijk af. Men hoopt dat als de technologie geavanceerd genoeg is om de mensen tot leven te wekken dat men ook wel lichaamsdelen of hele lichamen kunnen klonen. Vaak laten mensen ook alleen hun hoofd invriezen met die gedachte (en een kleiner budget). Wat er met de ziel gebeurt is giswerk, blij kleinere zoogdieren die tot leven gewekt worden valt het slecht te controleren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, maar daar komen ze zelf nooit meer achter...

Toegevoegd op 12-05-2009 23:35:10
Als het fluïdekoord in stand blijft, kan er leven heringeblazen worden... anders niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lichaam overlijdt feitelijk niet?
Bij de huidige methoden gaan alle celmembranen van het lichaam stuk. Er moeten wel heel knappe jongens in de toekomst zijn, die dat weer allemaal kunnen repareren.
En bewezen is dat de ziel bij 2,7 gr. K. bevriest. Ik vrees dat die temperatuur niet gehaald wordt. En dan word je direkt wakker met een dode ziel. Lijkt me ook geen pretje.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo ken ik je weer... LOL +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd, bevroren zielen? stuur maar door die bron, ben benieuwd..
AWM
14 jaar geleden
Ik ben de bron. (van al het leven)
Cryonisten blijven bevroren zolang iemand daar aan verdient, als het geld op is of te weinig wordt door inflatie of een crisis worden ze gecremeerd of wat dan gebruikelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij cryonisten moet het lichaam eerst klinisch dood zijn, voor men aan de "behandeling" mag beginnen.
Dood is dood, ze blijven dus niet in leven, ze zijn dood en hopen ooit weer tot leven te kunnen worden gebracht.