Hoe komt het dat het heelal heel groot is

Het heelal is ontelbaar maar waarom is het niet sleen ons sterrenstel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het heelal is enorm groot in menselijke termen en is niet vatbaar voor onze begrippen.
Over het ontstaan zijn er enkele theorieën , waarvan de ‘Big Bang Theorie’ , de grootste aanhang heeft in beantwoorden aan nieuwe bevindingen.
Het heelal blijkt nog steeds te vergroten ...en men heeft al
verschijnselen gezien op een afstand van 13 miljard lichtjaren (Gamma-straal)
Een straal die we nu pas kunnen meten na 13 miljard jaar
Het heelal zou ongeveer 15 miljard jaar oud kunnen zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
13.000.000.000 maal 300.000 maal 60 maal 60 maal 24 maal 365 : da's de afstand in kilometers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zijn wetenschappers nog steeds aan het uitzoeken.Ooit zullen we het weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heelal is voor de mens oneindig. Onderzoekers hebben tot nog toe geen einde gevonden. Waarom dat zo is? Lees in een Bijbel de eerste 2 hoofdstukken om een klein beetje aan te voelen hoe God zijn almacht toont in het scheppen van het heelal en daarin de planeten en de aarde en daarop de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de schepping, aarde en planeten, het is oneindig, niet te bevatten groot. buiten ons sterrenstelsel zijn nog vele sterrenstelsels, melkwegen en kosmossen.
het is een wonder. hoe dat komt weten wij niet, dat kunnen wij eigenlijk niet bevatten.

Toegevoegd na 59 minuten:
zie trouwens ook deze vraag en de antwoorden: http://www.goeievraag.nl/vraag/groot-hele-heelal-universum.70265
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het heelal groeit. Net als wij.