Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen wij ons later evolueren naar wezens met magische krachten?

Toegevoegd na 8 minuten:
Geen technologische verklaringen

Toegevoegd na 10 minuten:
Bijvoorbeeld, jezelf kunnen genezen, met je gedachten dingen kunnen aansturen,

kortom, dingen waarvan we nu denken dat het onmogelijk is.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

ligt eraan wat je magisch vind, als je bijvoorbeeld met een aansteker terug gaat naar de middeleeuwen, dan zou je aangezien kunnen worden als iemand met magische krachten. je laat immers vuur uit een doosje komen.

Maar zou je nu met een aansteker over straat verkondigen dat je magische krachten hebt, wordt je hoogstwaarschijnlijk uitgelachen.

Persoonlijk denk ik niet dat magie bestaat.

mocht er ooit een tijd komen dat je voorballen uit je hand kan schieten, dan zou er wel een biologische verklaring voor zijn.

wat is de definitie van magisch?

Toegevoegd na 25 minuten:
voorballen = vuurballen.

wat ik probeer te zeggen is: Magie (soms ook tovenarij genoemd) is het veronderstelde vermogen om op bovennatuurlijke wijze gebeurtenissen te beïnvloeden of tot stand te brengen

als ik alle boeken uit het verleden door ga lezen kom ik waarschijnlijk op 1 persoon uit die wellicht bovennatuurlijke dingen kon.

Als ik die literatuur mag geloven zou deze persoon in de toekomst weer komen.

stel dat dat waar is van die man. dan zou er helemaal geen sprake zijn van evolutie.

wat dus weer uitkomt op een negatief antwoord.

Ik kom er geloof ik niet meer uit :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk het niet, maar zeker weten doe ik het niet. Het moet namelijk erfelijk zijn, het moet in de genen zitten, en het moet ook nog een overlevingsvoordeel hebben.
Ik heb nog nooit iemand met magische krachten buiten een fantasy boek of film gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dus daar ligt de bijbel bij jou thuis, tussen de fantasy boeken ? ;)
Ja dat kan. Bijvoorbeeld met een systeem oefeningen en meditatietechnieken zoals Zhineng Qigong. Dit is een systeem voor gezondheid ontwikkeld in China. Het geeft je niet alleen je gezondheid terug (als je ziek bent) Maar het ontwikkeld ook diverse 'Special Abilities' zoals door objecten kunnen kijken en anderen genezen. Het is maar net wat je magie noemt. Het zijn menselijke eigenschappen die we nog niet ontwikkeld hebben of waarvan we vergeten zijn hoe ze te gebruiken. Dit is een heel kort antwoord, maar ik denk dat uiteindelijk de mensheid zich deze kant op gaat ontwikkelen.

Toegevoegd na 6 minuten:
ook levitatie zoals voorwerpen verplaatsen met gedachtekracht is mogelijk, maar dan moet je wel eerst een bepaald niveau hebben of heel veel aanleg hebben.

Wil je echt weten hoe het in elkaar zit dan raad ik aan dat je het boek leest op de website die ik noem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing