Zou het mogelijk zijn om vulkanen als afvalverwerkers te gebruiken.

Er kan dan bv, via een kabelbaan regelmatig afval over de rand van de vulkaan worden gekiept.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij uitbarst, krijg je de hele zooi weer terug!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij heb dus het idee Conan, dat dat afval niet verbrandt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moolkeesje, die afval kan best verbranden, maar dan komt het er bij een uitbarsting als as weer uit.

Het beste antwoord

Dat is een slecht idee.
Als je afval verbrandt dan heb je verbrandingsgassen, en die verbrandingsgassen kunnen in een gecontroleerde omgeving zoals een vuilverwerkingsbedrijf op de juiste manier bewerken opdat de vrijkomende gifgassen zoveel mogelijk worden beperkt. Dat kan met filters, maar ook door bijvoorbeeld het afkoelingstraject van de afgassen te beinvloeden. Als voorbeeld noem ik het vormen van dioxines (dit zijn organochloorverbindingen) vindt voornamelijk plaats tijdens het afkoelingstraject van de afgassen, en als je dit versnelt laat plaatsvinden dan voorkom of beperk je dat. Dioxines zijn een van de meest toxische gassen die er bestaan.
itsme
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik denk dat het in principe wel zou kunnen. alleen krijg je alsnog de giftige gassen in de lucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zichzelf lijkt dat een goed idee.

Maar aangezien je meestal niet zo dicht bij een vulkaan kunt komen, denk ik eerder aan grote vliegtuigen, die de boel in de krater droppen.
Het moet dan wel gaan om brandbaar en vergankelijk materiaal.

Ik denk dat de huisvuilverbranding die nu gebruikt wordt toch iets goedkoper is.
Bovendien schijnen de bijprodukten dan ook nog gebruikt te kunnen worden.
* Het sterk verontreinigde vliegas dat ontstaat bij de verbranding van huisvuil is op milieuvriendelijke wijze tot schuimglas te verwerken.
* ... hergebruik van korrelas, afkomstig van
huisvuilverbrandingsinstallaties, ook
bodemas genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou kunnen, maar dat biedt geen voordelen boven de afvalverbrandingsovens, zoals wij die nu al kennen. Bij een afvalverbrandingsoven wordt nog energie opgewekt. Dit gebeurt niet als je de afval in een vulkaan gooit. Dit terwijl je eerst wel moet investeren in de infrastructuur.

Bijkomend nadeel is, dat een werkende vulkaan in beweging is. Bij een uitbarsting zou zo heel je kabelbaan weggevaagd kunnen worden.
13 jaar geleden
De meeste vulkanen zijn niet goed bereikbaar. In een vulkaan ligt over het algemeen een meer of een afdekking. Het is niet zo dat je in elke vulkaan direct alles verbrand. Vulkanen geven eens in de .... jaren hun echte vlammen zee af
13 jaar geleden
Dit is mogelijk: maar als hij na enige dagen, of weken is uitgeraasd krijgen we nog steeds afval, maar de energie om het te verbranden is wel weg. Alle moeite om het afval in de vulkaan te kunnen kieperen is dan vergeefse moeite geweest. Met andere woorden begin er maar niet aan.