word bakeliet nog gebruikt?

vroeger werden er platen mee gemaakt en knoppen en kasten van radios en dat soort dingen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En heel veel telefoons!

Het beste antwoord

Is nog steeds aanwezig als tussenlaag in geleiders (als elektrische isolatie bijvoorbeeld bij de stroomleidingen boven de treinsporen).....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, dat wordt nog gebruikt. Ik heb een paar jaar geleden een (destijds nieuw) spel gekocht met bakelieten stenen: Tantrix.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden ook nog schoteltjes van gemaakt voor koffiekopjes:
13 jaar geleden
Mondjesmaat, er zijn nu veel betere en soepelere soorten kunststof op de markt, dat er naar de uitvinding van meneer van Baekelandt niet zo veel vraag meer is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wist niet dat Baekelandt de uitvinder was. Heb hem even gewikipediaat (ahum): hij was een Amerikaan van Belgische komaf. Weer wat geleerd! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij is er nog wel vraag hoor! We zijn ons hele huis in de originele staat aan het brengen, en daar hoort veel materiaal van bakeliet bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zie je maar weer,niet alle weetjes zijn nutteloos.
Jawel hoor, kijk maar eens op onderstaande site.
Alles om je huis weer die typische jaren 30 uitstraling te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De boeren gebruiken het nog steeds als zij hun omheining van hun weiland van stroom te voorzien .
Dat zijn van die bakelieten rolletjes die met een spijker aan de paal worden geslagen en daarover komt het prikkeldraad .
En daardoor kun je er stroom op het prikkeldraad zetten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, kijk maar eens op:
https://www.deoudeschakelaar.nl
Daar kun je nieuw geproduceerde bakeliet stopcontacten en bakeliet schakelaars kopen.