kun je in god geloven (de bijbel/koraan/ of andere religies) en tegelijkertijd ontkennen dat buitenaards leven bestaat?

ik had er gister een discussie over met een "gelovige".
hij geloofde heilig in het bestaan van een god maar vond het niet geloofwaardig dat er op andere planeten leven zou zijn.
wat je gelooft is je eigen ding, maar is het niet wat hypocriet?
god is iets wat de mens niet kan bevatten (ook al doen ze nog zo hard hun best) dus iets "buiten aards" en het is vanuit oude verhalen en geschriften ontstaan, dan kan buiten aards leven toch ook niet ontkent worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ach joh, als je het ene onzinverhaal geloofd, dan zul je weinig moeite hebben met andere onzinverhalen. Gelovers zijn niet consistent, dus verwacht geen logica in hun woorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het zal er aan liggen dat die gelovige in de bijbel heeft gelezen dat dat God de aarde schiep voor de mens om deze te bevolken..
de bijbel spreekt niet erover dat er op de planeten leven zou zijn..
ze worden omschreven als hemelichamen die wel door God zijn gemaakt maar niet om op te wonen

Toegevoegd na 2 minuten:
maar dat er buitenaards leven is ben ik wel van overtuigd
er is meer tussen hemel en aarde..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, voor zwaar gelovigen is buitenaards wezen een onderwerp waar niet over gesproken wordt. God is de heerser van het heelal en God schiep de mens naar zijn evenbeeld.
Al het andere leven in het heelal is zwaar taboe. Godsdienst is altijd zeer bekrompen en kortzichtig. Wat niet in hun beeld past, bestaat dus ook niet. Zo simpel.
Nou, volgens mij bestaat er wel degelijk leven in het heelal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Socrates1984

Ernstig gelovigen zullen dan misschien verklaren dat leven op andere planeten zo'n belangrijk feit is dat als God die ook had geschapen dat gerust wel in de bijbel had gestaan. En dat staat er niet dus bestaan ze niet. Simpel, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik zou niet weten waarom niet en dat geldt dan specifiek voor de mensheid.
Wel heb ik eens gelezen dat geloof voor mensen is die niets willen leren. En als dat waar is, dan is alles mogelijk toch?