Om welke dag gaat het hier: 09-08-07

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eh waarom wil je dat weten eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te laten blijken dat het erg vervelend is die verschillende datum notaties, vooral in het programmeren. Ben ook benieuw of iemand hier een ezelsbruggetje oid voor heeft of bestaat :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de duidelijkheid, volgens de ISO 8601 standaard behoor je een datum te noteren in de vorm yyyy-mm-dd (big endian dus). Ik neem aan dat je daarop doelt. In veel landen noteert iedereen het op andere wijze, jammer genoeg.

Het beste antwoord

Dat ligt er aan met wat voor datumnotatie je gewend bent te werken. Mogelijkheden:

9 augustus 2007
8 september 2007
8 juli 2009
7 augustus 2009
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en
9 juli 2008
7 september 2008
dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heb ik nog nooit gezien dat het jaar in het midden wordt gezet, alleen aan het begin of het eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker wel: http://www.kirix.com/help/docs/index.html?date.htm DDYYYYMM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, dit gaat zo te zien meer over één of andere programmeertaal. Maargoed, met jouw opties erbij hebben we ze wel allemaal gehad dan.

Andere antwoorden (8)

Om een dag in augustus, het jaartal weet ik niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke datum notatie heb ik gebruikt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dag, maand, jaar
Amerika: 8 september 2007 (of 1907). Europa 9 augustus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9 augustus 2007
Zaten we nog in de vorige eeuw dam was het 9 augustus 1907.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan
Donderdag 9 Augustus 2007....ik weet het nog goed: de website van het NK hooien kreeg een extra template...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dag 39303
Als je in excel deze datum omzet naar getal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke eeuw????
enz.
Veel opties hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, misschien is het je trouwdag?