Als ik een echte wetenschappelijke vraag heb waar kun je die dan het beste zoeken?

Ik heb het idee dat je op GV niet snel en vaak correcte antwoorden krijgt op echte wetenschappelijke vragen.
Welke sites, forum etc. zijn er nog meer?

Bijvoorbeeld:
1. Wiskunde
Wat is de Fourier benadering van de de H(t) stapfunctie?

2. Filosofie:
Wat is de positie van de positivisten over het empirisme enerzijds en het constructivisme anderzijds?

3. Natuurkunde
Wat zijn de grootste fouten in Einsteins gedachtengoed geweest en omschrijf de tegenwoordige opvatting.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt alsof je nog een paar essays moet inleveren..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé, we doen ons uiterste best hier!

Antwoorden (6)

Er is ook nog wetenschapsforum.nl, misschien dat dat beter aansluit bij jouw wensen. Maar voor echt correcte antwoorden zul je toch op zoek moeten naar iemand die is afgestudeerd in het desbetreffende vakgebied, en die zal in de meeste gevallen niet snel zomaar antwoorden aan iedereen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.antwoord.bibliotheek.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals altijd, kom je in de Engelse taal op het internet beter aan je trekken.
Probeer deze eens:
AWM
14 jaar geleden
Op de website www.ikhebeenvraag.be wordt je vraag door een wetenschapper beantwoord. De medewerkers van de website zoeken de geschikste wetenschapper voor het geven van een antwoord op je vraag. Bij het antwoord wordt vermeld wie het antwoord geeft, welke functie deze persoon heeft en bij welke universiteit hij of zij werkt. Je antwoord kan wel 'vreemde' woorden of 'vreemde' zinsconstructies bevatten, omdat het een Belgische/Vlaamse website is. Voor Nederland ken ik (nog) geen website waarop je dit kan doen.
14 jaar geleden
De vraagsteller geeft een heel belangrijke kwestie aan.

Op GV worden mijns inziens teveel meningen gegeven en vage verhalen met een halve herinnering erin. Bij wetenschappelijk vragen en eigenlijk alle feitenvragen is dit nauwelijks nuttig.

Wikipedia geeft bij de antwoorden vrijwel altijd referenties. Daar kun je de informatie bij de bron vinden.

Me dunkt dat de niet-specialist daar een goed begin vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google scolar gebruiken ?