De tijd staat stil, jij denkt daar anders over, wellicht...
Er bestaat geen tijd...

Doe je ogen dicht en vertel mij waar ik tijd kan voelen of ervaren? Tijd bestaat niet...

Toegevoegd op 07-05-2009 17:02:37
Je mind maakt daar wel iets van en benoemt het dan dat het tijd is, maar de werkelijkheid trekt zich daar niets van aan...

Er is geen tijd, tijd bestaat niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het weer eens met je eens XiniX. Dit is ook de reden waarom het ene uur niet net zo lang lijkt te duren als het andere uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt... zo is dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je moet gewoon nieuwe batterijen voor je horloge kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijd bestaat niet? Soms. Licht (fotonen) hebben bijvoorbeeld geen notie van tijd. Zonder tijd zou er niets bewegen.
Alan Parsons omschreef het ooit zo:

"Time is like a river that flows to the sea where it lasts forever".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Verleden tijd blijft in het Verleden,
De Toekomstige gaat ooit naar het verleden,
Het passeert ook het Nu.

Eens Verleden, altijd Verleden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog even geduld, ik hoor net dat hij eraankomt. Zal wel file hebben gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die komt en gaat zonder dat je er bewust van bent.
maar waar die blijft?, dat is weer een vraag voor later !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de tijd blijft in het verleden, komt uit de toekomst, en staat stil in het heden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die blijft.

Net zoals afstand.

Voorbeeldje: Tussen twee plaatsen is er bijvoorbeeld 100km afstand. Als je op weg bent van de ene naar de andere plaats, dan vraag je je niet af waar de 'afgelegde kilometers' zijn gebleven. Het was JOUW ervaring dat je ze aflegde en je BEVINDT je ergens anders dan eerst.

Zo is het met tijd ook:) denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tijd verstrijkt met de tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tijd vliegt.

Ik kijk net naar buiten, ik zie iets vliegen, en ik dacht heej wat vliegt daar nou. Vervolgens kijk ik op de klok, en schrik van hoe laat het is. En ineens snap ik wat ik daar buiten zag vliegen, de tijd !

Toegevoegd op 07-05-2009 19:22:56
Zoals ik al zei de tijd vliegt, dus wie weet ben ik morgen weer present op GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-Niets is meer waard dan de dag van vandaag. - citaat van Johan W. Goethe.-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou daar hebben ze zo'n nummer voor en dan zegt zo'n mevrouw bij de volgend piep is het zo en zo laat. Daar hebben ze hem dus al die tijd al gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zonder ductape, spuug en bierviltjes... wat heeft die mevrouw dat ik niet heb...
Einstein zei: hoe sneller je beweegt hoe langzamer de tijd gaat. Hoe langzamer je beweegt hoe sneller de tijd gaat. Oude mensen hebben ook vaak het idee dat bij hun de tijd sneller gaat, zo ervaren ze dit.

Toegevoegd op 08-05-2009 19:53:48
Licht (fotonen) hebben bijvoorbeeld geen notie van tijd. Zonder tijd zou er niets bewegen.