Hoe is een wigparadox in vredesnaam mogelijk?

Zie afbeelding en verklaar je nader.

Hoe kan de oppervlakte door het gebruik van dezelfde vormen opeens kleiner worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij weet je het antwoord al want je hebt het wikipediaplaatje erbij staan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wigparadox
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah jij had het ook al gezien..

Het beste antwoord

De bovenste schuine lijn is niet recht, leg er maar een liniaal langs...

Toegevoegd op 07-05-2009 13:25:14
acht/derde is geen twee/vijfde

Toegevoegd op 07-05-2009 13:25:55
en is geen paradox, maar een flagrante leugen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat de schuine zijde geen rechte lijn is, daar zit een knik in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel ongelofelijk, dat in de hele kleine afwijking van die lijn een heel blokje verstopt zit.. knap gemaakt, alleen jammer dat wij ook gewoon wigparadox op wikipedia kunnen invullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, goed gevonden. +1
Als je heel goed kijkt zie je dat in beide tekeningen de schuine zijde precies de vierkantjes kruist op het punt waar rood in blauw overgaat. Dat is in beide tekeningen een ander punt. Daar komt het door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
das wel cool!
Je zou echt nooit verwachten dat door die kleine afwijking zo'n groot verschil kan ontstaan.