Bestaat er een sensor welke mensen kan detecteren in een draaiende machine?

Bij ons op de zaak hebben wij een grote Pers staan. Nu is mijn vraag: bestaat er iets wat kan detecteren of er een mens in is gevallen? Omgevingtemperatuur is ca 32 graden. Sensor moet een meter of 2 boven de machine hangen.

Toegevoegd na 8 uur:
Vanavond zal ik proberen een paar foto's te maken voor de duidelijkheid

Toegevoegd na 19 uur:
Hier de foto's. De schuine band is de band waar evt mensen gesignaleerd moeten worden. Dan nog een foto met het soort afval. Golfkarton.

Toegevoegd na 20 uur:
de trektouwen op de 2e foto werken ook als een noodstop. Maar deze kun je missen als je valt. Iedere beveiliging is er nl 1. Mocht je in de machine vallen, dan kom je er nl in meerdere compacte stukken uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (5)

Eigenlijk hebben we een fotootje nodig van de machine, om echt een gericht antwoord te kunnen geven.

Er bestaan tal van sensoren, die beweging kunnen meten. Er zou bijv een bewegingsdetector geplaatst kunnen worden, die de opening van de machine afdekt. Sensor kan uitgeschakeld worden tijdens het laden. Tijdens draaien wordt sensor weer ingeschakeld. Op het moment dat sensor beweging detecteert bij de opening er een seintje afgegeven worden, dat de machine doet stoppen.
13 jaar geleden
Afhankelijk wat er normaal in de pers komt, kan men ook de dichtheid of de geleidbaarheid in de pers meten en weten of er dan iets in zit, wat er niet in thuis hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan met een thermale camera eenvoudig de temperatuur monitoren. Als je dat koppelt aan de bediening en in java een scriptje schrijft dat kijkt of de temperatuur die gemeten is in een bepaald aantal pixels meer dan 35 graden is, moet je oppikken als er mensen in liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thermiesche gevoeligheid is een optie, de geleidbaarheid van de mens ook.
( zie link ) http://www.youtube.com/watch?v=E3mzhvMgrLE

maar om wat voor machiene gaat het?

Toegevoegd na 58 seconden:
sorry wat voor soort pars gaat het, mischien een foto?

Toegevoegd na 3 uur:
ja een idee. voordat de band bij de schreder is moet deze gestopt worden als er een mens op licht.
mijn meest lochiesche oplosing lijk mij om er een metaaldetector boven te hangen en idereen in de buurt van de machiene een metalen armbandje laten dragen.

( de fabriek waar ik werk, werkt dit net zo voordat zakken pigment van 25Kg worden verpakt gaan ze ook eerst onder een metaaldetector langs. die is zo gevoelig die zou al een nietje of zo zien. en als die dat doet wordt de band stilgezet)

dit is overdreven aangezien afvalpapier nietjes bevat, ( aleen verdwaalde ringbanden geven een probleem maar dan kunne die er ook gelijk worden uit geplukt) maar iets minder sterk afgestelt zou deze miss wel metaale armbantjes detecteeren.

het is een idee:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ook met ultrasoon kunnen kijken naar de grootte van de deeltjes in de pers. Een heel groot deel zou dan kunnen duiden op de aanwezigheid van een mens.