Zijn er Spanjaarden die de rollende 'r' niet kunnen?

Of mensen uit andere landen waarvan men in de taal 'altijd' een rollende 'r' gebruikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Slavische talen hebben een rollende R. Ik heb enkele Bulgaren gekend die deze R niet konden zeggen en een keel R gebruikten. Toen ik in Bulgarije studeerde kreeg ik een docent die deze rollende R ook niet kon uitspreken: niet zo handig voor een taaldocent. Toen hij merkte dat ik als buitenlander die rollende R met het grootste gemak uitspreek werd hij erg boos op mij :-)
Ik neem aan dat er dus ook Spanjaarden zijn die de rollende R niet kunnen zeggen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja die zullen er uiteraard wel zijn. In de meeste gevallen zijn dat kinderen die de R niet kunnen zeggen en dan de J of de L gebruiken.
Vaak verdwijnt dat op latere leeftijd of ze krijgen logopedie.

Zoals mijn nichtje: 'Ik heb een bjoejtje gekjegen en hij heet Mijan'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spanjaarden kunnen de r wel uitspreken maar hebben een harde R