Omdat de ridder groot en sterk moest zijn.
Ze moesten draken kunnen doden.
En als ze gedaan hadden wat de koning vroeg dat mochten ze als beloning met de dochter van de koning trouwen.
Ridders waren nooit vrouwen, toendertijd waren mannen stoer en hadden hun imago.
De vrouw moest wachten tot de ridder terug kwam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een verkeerde aanname dat meisjes geen ridder konden worden, uit onderstaande sites blijkt dat er wel degelijk een aantal vrouwelijke ridderorden waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat week toendertijd te zeer af van de traditionele rolverdeling tussen man en vrouw. Dat belette overigens niet dat sommige vrouwen een hoge status bereikten zelfs als legeraanvoerster en ook zelf het harnas aantrokken. Getuige Jeanne d'Arc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze pasten niet in het borstkuras.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze vonden vrouwen zwak