Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gevoel van Laserlicht tussen ogen?

Ik heb een laserlampje en als ik die tussen mijn ogen op mijn voorhoofd schijn lijkt het alsof ik het licht voel terwijl dit niet mogelijk is. Mijn vrienden hebben dit ook. Maar als ik mijn ogen dicht doe en een vriend laat schijnen weet ik niet wanneer dit wel of niet aan is. Als je er eentje hebt liggen en laat het me weten. Waardoor kan dit gevoel ontstaan?

Toegevoegd na 5 minuten:
Het geeft een raar kriebelachtig gevoel niet te vergelijken met warmte.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
442

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De warmte. Licht geeft namelijk vrijwel altijd ook warmte, en zeker een dergelijke geconcentreerde lichtbundel. En die warmte is dus wat je voelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je voelt het licht niet maar je ziet het letterlijkals een rode gloed aan beide kanten van je ogen.

Toch vind ik hier een waarschuwing op zijn plaats om NOOIT met een laserlicht in je ogen te schijnen. Dit kan blijvende beschadiging van je ogen tot gevolg hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gheeft het zelf al aan: Als je je ogen dicht hebt, voel je het niet. Je hersenen verbeelden het dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding