volgens mij is vuur nooit een uitvinding of ontdekking geweest ,het was er altijd al.
Dus kies ik ook voor het wiel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het vuur was er al, maar de mens was voornamelijk het slachtoffer daarvan.
Een uitvinding was wel degelijk dat we vuur bewust konden gebruiken, waar en wanneer we wilden, in ons voordeel. Dat zou je dus een uitvinding kunnen noemen. Er is geen enkel ander dier dat dat doet.

Andere antwoorden (12)

Wiel, buskruit en penicilline.
Vind ik.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je het ook onderbouwen?
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat vind ik. Is dus subjectief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, dat kan. Tenzij jij net die drie uitvindingen hebt gedaan. In dat geval vind ik het een beetje arrogant van je:)
AWM
14 jaar geleden
Nee, ik heb alleen het buskruit uitgevonden :_
De ontdekking van het bewustzijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk niet dat View2009 dit bedoelt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan had ie het bij uitvinding moeten houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja... Je kunt het ook hebben over de ontdekking van een sluitende theorie van elektromagnetische golven, bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klopt min of meer wat je zegt. Maar het bewustzijn is ontstaan door de ontdekking van het vuur. Hierdoor zijn we gaar vlees gaan eten, waardoor onze hersenen zich zijn gaan ontwikkelen en daarmee ook bewustzijn. Toch een plusje voor jou.
Mag ik er meer noemen?: het vuur, het wiel en de elektriciteit.
14 jaar geleden
Die is en blijft naar mijn mening toch het wiel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn mening het wiel. Door de uitvinding van het wiel zijn alle andere zaken uitgevonden. Zonder wiel geen electriciteit (noodzakelijk voor vrijwel alle moderne uitvindingen), geen auto (of welke automaat dan ook), geen modern leven.

Ook vuur is wel heel belangrijk geweest, want zonder dat zouden we ons niet zo makkelijk warm kunnen houden. Wel is het zo dat de moderne manier van vuur maken weer wielen nodig hebben (denk maar alleen aan een aansteker).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elektriciteit wordt gewoonlijk opgewekt met stoomturbines (op zichzelf al wielen), die zouden nooit gefabriceerd kunnen worden zonder dat er wielen (b.v. in een draaibank) aan te pas komen. Een hogere technische ontwikkeling dan de middeleeuwse is nauwelijks voorstelbaar zonder wielen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder ontwikkelde hersenen geen electriciteit, geen auto en geen modern leven. De ontdekking van het vuur zorgde inderdaad eerst voor warmte, maar het gevolg van deze ontdekking was ook dat we vlees niet meer rauw aten. Hierdoor zijn onze hersenen zich gaan ontwikkelen. Het juiste antwoord moet dus wel vuur zijn lijkt me (en niet om ons warm te houden, daar hadden we ook berenvellen voor).
Op 1 de beheersing van het vuur; zonder vuur geen metalen voorwerpen en zelfs geen keramische, dan zaten we nog in het stenen tijdperk in onze houten hutjes.
Op 2 het wiel: zie mijn reactie boven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk paperclips.........

Geintje...

Het 'juiste' antwoord is niet mogelijk want:

Hoe bedoel je het belangrijkste?

Voor wie? voor jou persoonlijk? Alle Nederlanders? Alle westerse mensen? Alle mensen? Alle dieren? Hele natuur?

Op welk gebied? Wetenschap? techniek? kunst?

En wat is dan 'belangrijk'? Meeste rijkdom opleverend? meeste gemak? meeste inzicht?

Ik geef maar even een heel raar antwoord, maar op militair gebied was de industrialisering van doorslaggevend belang. Niet vechten, dus spierkracht van mens en dier, maar logistieke- en productie-capaciteit en automatisering zoals de mitrailleur waren van groot belang. En toch heb ik het gevoel dat je dit niet bedoelt. Maar wat dan wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je verder terug moet kijken in de tijd. De belangrijkste uitvinding van de moderne tijd is inderdaad niet te kiezen. Dat ligt er maar net aan op welk gebied.
Maar ver terug in de tijd zijn er een paar uitvindingen geweest die de mensheid vooruit hebben geholpen. Op die manier kom je uit op de moeder der uitvindingen/ontdekkingen, oftewel het vuur.
Dat moet het vuur zijn geweest. Want hierdoor zijn we vlees gaan braden in plaats van rauw opeten.
Het gevolg hiervan is dat onze hersenen zich zijn gaan ontwikkelen.
Doordat onze oog-hand-coördinatie beter werd, kregen we uiteindelijk een fijne handgreep, zodat we werktuigen konden maken. Dit is het begin geweest van wat ons onderscheid van andere dieren.

Toegevoegd op 02-05-2009 17:18:13
Oftewel, de moderne mens is ontstaan door de (al dan niet toevallige) uitvinding van het vuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor ieder mens zal dit een ander iets zijn.
Voor de transportsector zal ongetwijfeld het wiel het belangrijkste zijn.
Koks zullen het op vuur gooien. Computerprogrammeurs op de computer. etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de ontwikkeling van de mens was dat het vuur, sindsdien kan hij koken, verwarmen en de natuur naar zijn hand zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga voor taal. Dat was in ieder geval 1 van de eerste omslagpunten op weg naar beschaving in de evolutie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die View2009;

Taal, vuur en het wiel zijn waarschijnlijk in die volgorde de belangrijkste ontdekkingen. De belangrijkste uitvinding is volgens mij sanitair.