Wat is de belangrijkste uitvinding/ontdekking tot nu toe?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

volgens mij is vuur nooit een uitvinding of ontdekking geweest ,het was er altijd al. Dus kies ik ook voor het wiel

Wiel, buskruit en penicilline. Vind ik.

De ontdekking van het bewustzijn.

Mag ik er meer noemen?: het vuur, het wiel en de elektriciteit.

Die is en blijft naar mijn mening toch het wiel..

Naar mijn mening het wiel. Door de uitvinding van het wiel zijn alle andere zaken uitgevonden. Zonder wiel geen electriciteit (noodzakelijk voor vrijwel alle moderne uitvindingen), geen auto (of welke automaat dan ook), geen modern leven. Ook vuur is wel heel belangrijk geweest, want zonder dat zouden we ons niet zo makkelijk warm kunnen houden. Wel is het zo dat de moderne manier van vuur maken weer wielen nodig hebben (denk maar alleen aan een aansteker).

Op 1 de beheersing van het vuur; zonder vuur geen metalen voorwerpen en zelfs geen keramische, dan zaten we nog in het stenen tijdperk in onze houten hutjes. Op 2 het wiel: zie mijn reactie boven.

Ik denk paperclips......... Geintje... Het 'juiste' antwoord is niet mogelijk want: Hoe bedoel je het belangrijkste? Voor wie? voor jou persoonlijk? Alle Nederlanders? Alle westerse mensen? Alle mensen? Alle dieren? Hele natuur? Op welk gebied? Wetenschap? techniek? kunst? En wat is dan 'belangrijk'? Meeste rijkdom opleverend? meeste gemak? meeste inzicht? Ik geef maar even een heel raar antwoord, maar op militair gebied was de industrialisering van doorslaggevend belang. Niet vechten, dus spierkracht van mens en dier, maar logistieke- en productie-capaciteit en automatisering zoals de mitrailleur waren van groot belang. En toch heb ik het gevoel dat je dit niet bedoelt. Maar wat dan wel?

Dat moet het vuur zijn geweest. Want hierdoor zijn we vlees gaan braden in plaats van rauw opeten. Het gevolg hiervan is dat onze hersenen zich zijn gaan ontwikkelen. Doordat onze oog-hand-coördinatie beter werd, kregen we uiteindelijk een fijne handgreep, zodat we werktuigen konden maken. Dit is het begin geweest van wat ons onderscheid van andere dieren. Toegevoegd op 02-05-2009 17:18:13 Oftewel, de moderne mens is ontstaan door de (al dan niet toevallige) uitvinding van het vuur.

Voor ieder mens zal dit een ander iets zijn. Voor de transportsector zal ongetwijfeld het wiel het belangrijkste zijn. Koks zullen het op vuur gooien. Computerprogrammeurs op de computer. etc.

In de ontwikkeling van de mens was dat het vuur, sindsdien kan hij koken, verwarmen en de natuur naar zijn hand zetten.

Ik ga voor taal. Dat was in ieder geval 1 van de eerste omslagpunten op weg naar beschaving in de evolutie.

Ha, die View2009; Taal, vuur en het wiel zijn waarschijnlijk in die volgorde de belangrijkste ontdekkingen. De belangrijkste uitvinding is volgens mij sanitair.