Is het gedaan met de zomer of kunnen we nog een hittegolf verwachten?

Iedereen liep wel te klagen toen het zo heet was, maar ik mis het verschrikkelijk. Is het nou afgelopen met het mooie weer? Wat zijn eigenlijk de vooruitzichten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Afgelopen ?? Het is nu pas echt mooi weer ! Een hittegolf kan ik niet echt mooi weer noemen eerlijk gezegd. Zodra het effe droog is, kun je tenminste lekker buiten zitten zonder weg te branden, en voor de tuin is het een zégen. Okee, een beetje minder nat mag wel.

Helaas zit het er dik in dat er nog wel aardig wat (te) warme periodes aan zitten te komen. Jammer genoeg is dat op meer dan pakweg een week of twee meer koffiedikkijken dan meten, dus gewoon maar afwachten en 'go with the flow' is vrees ik het devies.

Voor de komende twee weken ziet het er goed uit ; deze week blijft het lekker zo maar iets droger, en volgende week zelfs een paar dagen met zon, maar niet al te heetl. Jammie !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het zal misschien best nog eens een tijdje warm worden, maar die lange, lichte, lome avonden zijn helaas voorbij...
Het wordt al weer een uur eerder donker, en 's avonds valt er meer dauw en is het vochtiger. Het geurt wel heerlijk, maar als je buiten zit voelt het toch ietsje klammer aan.

In september heb je ook vaak nog een paar prachtige dagen, en de verjaardag van mijn zusje, begin augustus, kan je eigenlijk altijd buiten vieren.

Niet de moed opgeven : we hebben er zó lang op gewacht na die winter die maar niet op leek te houden....We moeten toch nog minimaal één keer kopje onder in zee....?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Ik ook.
zondag
13 jaar geleden
Minstens. Kunnen we de winter niet gewoon afschaffen?
De ó zo warme zomer die door verschillende weerstations voorspeld is, valt over het algemeen nog wel mee.
Maar vergeet daarbij niet dat het weer heel onvoorspelbaar is.

Wat in het begin van het jaar nog op een hittegolf en verschrikkelijk warme zomer kon lijken, kan nu ineens veranderd zijn in een middelmatige zomer, met 's avonds veel neerslag, benauwd etc.

Maar geef de moed niet op, de zomer is nog niet om. Wellicht komen er nog een paar hele mooie en warme dagen in het vooruitzicht, en dan gewoon lekker genieten.

De vooruitzichten zijn voorlopig nog tussen de 20 - 25 graden met regelmatig kans op een bui, de minimumtemperatuur is nog lager.
Maar houd moed, niets is zo veranderlijk als het weer ;)

En als je echt naar het warme weer wil, zal je toch echt het land uit moeten, Turkije bijvoorbeeld, waar het de komende 14 dagen tussen de 22 (minimum) en 38 (max.) graden is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo rond 10 september is het altijd mooi weer.
Het zal geen hittegolf worden maar wel terrasjes weer.
We hebben rond die datum al 30 jr. familie-weekend en dat is nog nooit in het water gevallen. Al regent het daarvoor pijpestelen, dat weekend wordt grandioos mooi weer, noteer het maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
Wij gingen ook altijd eerste week van sept op vakantie in altijd mooi weer geweest, daarom zijn wij ook in begin sept getrouwd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja grappig is dat hè, dat je van bijzondere dagen toch het weer onthoud.
ik begrijp je helemaal loenie, ik kijk ook mies naar buiten, en ik mompel: 29 juli??
toch heb ik nog goede hoop: augustus kan nog best heet uitpakken.
op korte termijn is er nog niet echt verbetering, maar we hebben nog de tijd.