Hoe komt het dat men in de VS nog steeds niet het metriek stelsel of SI heeft ingevoerd?

Bijna alle westerse landen gebruiken het metriek stelsel, en zelfs bijna alle landen ter wereld. Waarom houden de VS vast aan hun onhandige systeem, en passen ze zich niet aan de rest van de wereld aan?

Toegevoegd na 25 minuten:
In Nederland hebben we ook het stelsel gewijzigd, en de euro is gekomen. Jonge kinderen kennen niets anders dan de euro, dus over een paar generaties zou de VS gewend zijn aan het stelsel, lijkt mij...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het doorvoeren van een ander systeem is ongelooflijk duur. Denk alleen maar aabn alle weegschalen of benzinepompen. En zeker in een groot land als de VS is dat haast ondoenlijk. Daarnaast moeten alle mensen het leren gebruiken.

Het is nu eenmaal niet zo een twee drie gedaan en een duidelijke reden om het om te zetten is er niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat ze Angelsaksisch zijn, ook Engeland werkt nog steeds afwijkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar in Engeland is het officieel verplicht om met SI te werken. Dat veel mensen dit niet doen is uit traditie. Dit is ook zo in de VS.
Ik weet het antwoord niet, maar als ik gok, zeg ik dat de VS niet ver over zijn grenzen kijkt. Waarschijnlijk weten heel veel Amerikanen dit niet. Zelfs Maxima stopte een keer haar 110V-fohn in een 220V-stopcontact, heb ik gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het dagelijks gebruik gebruiken ze inderdaad niet het metrische stelsel, dus ze meten in inches, benzine tank je in gallons, temperatuur in Fahrenheit enz. Ze schijnen dit wel eens geprobeert te hebben op scholen, maar ze vonden dit zo verwarrend (kinderen metrisch, ouders/winkels niet), en daarom niet doorgezet.
Echter in de wetenschappelijke wereld in de VS, zoals universiteiten enzovoorts, doen ze dit gewoon in meters, liters, kilo's, Celcius enzovoorts, dus net zoals wij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is moeilijk om een ander meetstelsel ingevoerd te krijgen. Europese regelgeving heeft getracht Kilocaloriën te vervangen door Joules, maar dat is nergens gelukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is voor ouderen niet zo makkelijk. Ik heb in mijn vak vroeger leren werken in calorieen, daarna in watts, en nu weer in joules. Ik heb er altijd problemen mee gehad,en werk het liefst nog in calorieen, of Kcal. Bij kcal kan ik me nog het beste inschatten wat de hoeveelheid energie is welke ik ergens moet instoppen om een bepaald resultaat te krijgen. Hetzelfde met de euro, ik denk in guldens maar betaal in euro's