Waarom slapen zware rokers veel slechter en minder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu ik rook merk ik ook dat ik vaak wakker word van een onwijs droge keel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze zware roker denkt dat dat allemaal onzin is, slaap prima, diep en het liefst lang. of ben ik nu de uitzondering die de regel bevestigd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze hier slaapt ook heel lang.
Maar misschien slapen we zo lang omdat we niet goed slapen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een stelling.
Een aanname die lang niet altijd klopt.

Het beste antwoord

Rokers slapen minder diep dan niet-rokers doordat tijdens de slaap lichte ontwenningsverschijnselen optreden. Dat zeggen onderzoekers van de John Hopkins University (VS). Zij onderzochten de hersenactiviteit van rokers tijdens de slaap. Rokers verkeren minder lang in hun diepe slaap dan niet-rokers. Ze klagen daarnaast veel vaker dat ze minder uitgerust zijn na hun nachtrust. Nicotine lijkt de schuldige stof te zijn. Omdat die stimulerend werkt, valt het de roker zwaarder om in te slapen. Lichte ontwenningsverschijnselen gedurende de nachtrust kunnen de slaap verder verstoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoi ik zou het niet weten ik rook eigenlijk ook veelste veel maar ik kan slapen als een os, dus voor mij geld het absoluut niet