Wordt regenwater bij wolkenkrabbers gebruikt om mini-turbines aan te drijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, daarvoor is de oppervlakte van de wolkenkrabber te klein. Het idee klinkt wel goed!
Men zou het regenwater ook als koeling kunnen gebruiken, maar zonder airco kunnen ze niet (in Amerika), hoewel er modellen zijn die de luchtcirculatie voor de (natuurlijke) koeling gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De belangrijkste reden voor het ontstaan van wolkenkrabbers was dat grond relatief duur was. Met een wolkenkrabber heb je veel vierkante meters gebouw op maar weinig vierkante meters grond. Zoals hierboven al gezegd heeft een wolkenkrabber wellicht wel de hoogte voor het gebruik van waterkracht, maar niet het oppervlak om genoeg regen te vangen. Als je bedenkt hoeveel regen er op een standaard huizendak zou vallen, dan zou dat de gedachte van water-kracht turbines ook meteen doen vervliegen...