hoe kan een herinnering in de hersens zitten?

wat doen de hersens om het op te slaan?
is het wel zeker dat ze in de hersens zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

http://wetenschap.infonu.nl/anatomie/36609-het-geheugen-werking-ligging-en-functie-binnen-de-hersenen.html

Als je op deze link klikt, wordt het je heel goed, wetenschappelijk onderbouwd uitgelegd. ik kan wel dingen eruit opschrijven, maar dit is veel uitgebreider.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je hersens zijn als een soort netwerk. Het is de computer van je lichaam en stuurt ALLES aan wat je doet. Je kan er zeker van zijn dat alles wat je hoort, ziet, ruikt, pakt, herinnert en opslaat enz.alleen in je hersenen gebeurt en als er één ding zeker is, is dat het wel!
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed gevonden.
maar niet goed voor mij te snappen.
wel plus

Andere antwoorden (2)

Een herinnering, is een ervaring uit het verleden die in het geheugen is opgeslagen, en die men zich voor de geest kan roepen.

Het opslaan van deze kennis en terugzoeken gebeurt door verschillende gebieden in de hersenen.
Zo blijkt de hippocampus [ ligt aan de binnenzijde van de slaapkwab ] een rol te spelen bij het opslaan, of vasthouden van nieuwe kennis.
Verschillende delen van de prefrontale cortex [ in het voorste gedeelte van de frontale kwabben]
blijken actief te zijn bij opslaan en terugzoeken.

Wetenschappers weten al een hele boel over de werking van onze hersenen, maar nog lang niet alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, deze zitten zeker in de hersenen. Na een herseninfarct is mijn moeder niet meer in staat om nieuwe herinneringen op te slaan (een infarct in het rechterdeel van de hersenstam).