Wat voor Nederlandse zwemkleding-maat heb je als er staat; (zie beschrijving)?

UK = 25''
USA = 25''
F = 13A
D = 158
E = 158
I = 13A
J = 155
CDN = 28''

Zwemkleding (!).

Toegevoegd na 44 seconden:
Eerste twee gewijzigd::

UK = 28’‘
USA = 28’‘

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het handelt zich om kindermaten .
Bij 'Speedo' hanteren ze voor USA=28 de Ned. maat 140, dat is voor een normale maat kind van 10-11 jaar.
Bij 'Arena' zwemkleding hanteren ze UK=28 ook de Europese maat 140. Dit is in Eur. damesmaat mt. 30.
Dit is wel de kleinste damesmaat.
Die 140 is meestal ook je gehele lichaamslengte nl.
1 meter 40.
Ben je langer dan heb je in Ned. 146 en ben je nog langer dan 1 meter 46 moet je de volgende maat hebben nl. 152.
Het kan nl.ook zijn dat je superslank bent maar wel lang. Dan kan je maar beter voor de lengte gaan, vooral met badkleding.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De D staat voor Duitsland. Die maat komt overeen met de nederlandse maat. Ik zou dus zeggen: Maat 158.
Ik ga er dus vanuit dat het om kinderkleding gaat?

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor kledingmaten werkt deze site niet, maar voor damesmaten kun je op onderstaande site kijken, daar kun je bijvoorbeeld een Duitse 40 aanklikken en kijken wat het in F, UK & VS is.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://users.telenet.be/annette-guy/lady/clothing.htm